Black Friday Romania

IT&C-ul va fi vedeta Black Friday 2018 in Romania

Postat de Black Friday Romania

black friday 2015 in romania.jpg

Black Friday este evenimentul din an in care se vinde absolut orice la cele mai mici preturi. Desi evenimentul a fost organizat pentru prima data de catre cei de la Emag, iar vorba s-a raspandit ca ar fi un eveniment doar pentru magazinele online de IT&C, in fapt, Black Friday este organizat si de catre supermarket-uri, si de catre marile magazine ce vand mobilier si decoratiuni interioare precum Ikea sau Mobexpert, de magazinele online de fashion precum FashionDays sau ZorileStore.

Totusi, pentru ca traim in era tehnologiei, a zecilor de smartphone-uri care se lanseaza in fiecare an pe piata, a Smart TV-urilor care nu redau doar imaginile oferite de posturile TV, ci si videouri de pe stick-uri USB sau chiar clipuri direct de pe Youtube, produsele din categoria IT&C stau cel mai bine la vanzari. Asa a fost si in primul an de Black Friday Romania 2011, dar si in urmatoarele, si, cum este de asteptat, cu siguranta si anul 2018 vanzarile din tehnologie vor fi in top

Black Friday 2011 – smartphone-urile si tabletele vedete de necontestat
2011 a fost primul an in care s-a organizat Black Friday in Romania la Emag, si cum era de asteptat, vanzarile cele mai mari au fost la telefoane mobile, tablete si laptopuri. Emag a stiut ce cauta romanul, a stiut ce isi doreste cel mai mult sa detina fiecare dintre noi, astfel ca a plasat reduceri foarte mari la cateva zeci de telefoane si tablete.

Reducerile au fost de pana la 80%, iar cele mai vandute produse de Black Friday au fost in general telefoanele care se situau la un pret mediu, dar care au beneficiat de reduceri atat de mari incat acestea au intrat in categoria telefoanelor ieftine. Una dintre vedetele Black Friday in 2011 a fost Samsung Galaxy S2 care s-a vandut cu o redcuere de 20%, dar au existat laptopuri Dell cu reduceri de peste 25%, televizoare cu reduceri si mai mari de 30%. Emag a testat piata in 2011 si le-a iesit perfect in materie de vanzari, desi pe partea tehnica au avut mult de tras datorita sau din cauza numarului foarte mare de vizitatori instant pe site.

Black Friday 2012 – vanzarile IT&C au explodat
Explodat nu este deloc un cuvant exagerat, vanzarile magazinelor online si fizice din domeniul IT&C pur si simplu au crescut intr-atat e mult, incat cifrele ne uimesc si acum, desi aveam ca exemplu anul 2011, totusi asteptarile au fost date peste cap. Si este de remarcat un aspect, magazinele online nu au fost pregatite cu stocurile necesare, nu au fost pregatite nici cu servere care sa tina site-urile sus. Iar din asta putem intelege clar ca vanzarile ar fi fost si mai mari.

Daca in 2011 un procent de doar 30% din locuitorii tarii stiau ce este Black Friday si mult mai putini au cumparat, 2012 a fost anul in care populatia Romaniei a aflat ce inseamna Black Friday si au si cumparat macar un produs aflat la reducere de pret. Si tot domeniul IT&C a fost cel care a tinut capul de afis, desi multe dintre magazinele online de fashion au intrat in hora reducerilor, nu au putut face fata marilor magazine online de IT&C.

Intr-un studiu Daedalus se arata ca 38,1% dintre cei care au cumparat de Black Friday au facut-o de pe un magazin online. As zice ca e un procentaj mare, mai ales ca internetul in 2012 nu se regasea la mai mult din jumatate din populatia tarii. Ca o dovada a faptului ca magazinele online, cat si lanturile de IT&C au dominat in 2012, vedem procentajul celor care au cumparat. Iar 21.1% dintre cei care au cumparat de Vinerea neagra au facu-o de pe Emag, urmatorul lant de magazine fiind Flanco, cu 18.4% si apoi Altex + MediaGalaxy, cu 12.3%. Pe locul 4 s-a situat Domo cu 9.4% din vanzarile totale de Black Friday. Abia pe locul 5 se situeaza Carrefour, fiind primul lant de magazine care nu are ca domeniul principal vanzarea de produse din categoria IT&C. Acestia, conform aceluiasi studiu Daedalus, au adunat 8.6% dintre cumparatorii de Black Friday.

30% dintre achizitiile de Black Friday 2011 au fost din categoria IT&C, categorie ce include produse precum telefoanele mobile, tabletele, laptopurile sau sistemele desktop, urmata apoi de categoria electronicelor cu 24.3%, aici intrand produse ca televizoarele, sisteme audio sau aparatura foto-video. Practic, tot din domeniul tehnologiei.

Black Friday 2013 – in anul surprizelor, tot IT&C-ul a iesit castigator
PayU, un integrator de plati online a oferit una dintre cele mai senzationale cifre posibile, acestia au mentionat faptul ca intre orele 5-8 dimineata vanzarile cu plata online au crescut de 600% de ori fata de o zi normala. Este o cifra imensa, dar care arata cat de mult asteapta romanii astfel de reduceri pentru a mai adauga la colectie un produs nou, dar la un pret mult sub cel de raft. Tot PayU a realizat un top rapid si a inclus in el smartphone-urile, tabletele, televizoarele si laptopurile, dar si electrocasnicele ca fiind cele mai cumparate produse. Un detaliu care arata ca romanii cumpara electronice si electrocasnice de pe internet, dar ca inca nu au incredere si in magazinele online de fashion. Sau poate nu isi doresc obiecte vestimentare fara a le proba.

Emag a vandut si in 2013 cel mai mult, valoarea cumulata a comenzilor a fost de 23 milioane de euro. Cei din conducere se asteptau la vanzari de aproximativ 22 milioane de euro, dar iata ca romanii s-au aratat si in acest an mai dornici de cumparaturi decat se asteptau chiar magazinele. Tabletele la 99 lei si telefoanele foarte ieftine au facut ca vanzarile sa fie foarte mari ca numar, dar valoarea a fost crescuta si de cele 60 de masini vandute, cat si de smartphone-urile scumpe, plus laptopurile cu preturi de peste 2 000 lei.

Emag a vandut doar online, si au anuntat ca au fost momente in care pe site au avut 100 000 de vizitatori unici instant, iar pana la ora 12 a zilei Emag cumulase deja 100 000 de comenzi, semn ca majoritatea dintre cei care accesau site-ul finalizau si o comanda.

Altex a decis sa vanda atat online, cat si in magazinele fizice. Pe online au avut recordul de vizitatori unici in acelasi moment in jurul valorii de 45 000, trafic imens, avand in vedere ca Altex se bazeaza si acum foarte mult pe vanzarile din magazinele fizice. Cel mai mare retailer de IT&C a anuntat alte cifre record, precum un numar de 850 000 de clienti in toate magazinele din tara, vanzari de 3 ori mai mari decat in 2012 si cea mai mare reducere de pret la un produs din categoria electronice existenta in mediul online, 15 000 lei pentru un TV Ultra HD 4k, iar reducerea a fost atat de tentanta incat s-au inregistrat, cum era de asteptat, si cumparatori. Iar in 2013 televizoarele 4K erau foarte scumpe chiar si cu o reducere de pret de 15 000 lei. Anul acesta un televizor 4K se gaseste la aproximativ 5 000 lei, dar tot Altex au fost cei care au vandut un televizor Ultra HD la un pret mai mic de 3 000 lei. Incasarile totale anuntate au fost de 15 milioane de euro, o suma importanta avand in vedere ca nu Altex a pornit nebunia Black Friday, ci competitorii directi Emag si Flanco.

Black Friday 2018 – anul in care smartphone-ul va fi vedeta
Probabil si in acest an Emag va vinde tablete cu 99 lei de la 200 lei, probabil si Altex va aduce din nou tablete la 200 lei de la 499 lei, Allview si Eboda dorind sa isi creeze imagine din acest eveniment special, ziua cu cele mai mari reduceri din an, dar cu siguranta cele mai dorite produse nu vor mai fi tabletele, ci telefoanele mobile inteligente cu ecran mare. Daca anul trecut nici Emag, nici Altex si nici Evomag sau alt magazin de IT&C nu au oferit reduceri la telefoanele de top, precum iPhone 5S, desi multi se asteptau, anul acesta este foarte probabil ca iPhone 6 si iPhone 6 Plus sa se regaseasca in oferta mai tuturor magazinelor online sau fizice. Motivul este unul simplu, impulsioneaza si mai mult vanzarile, o reducere la un smartphone de top creaza un vuiet si mai mare in mediul online, fata de o reducere la un iPhone 5S, ca exemplu.

Altex a oferit o reducere de 260 lei la iPhone 6 in cadrul campaniei promotionale ce a marcat 22 de ani de Altex, Emag a ripostat si au oferit si ei aceeasi reducere de pret. Aceasta lupta intre titani nu poate fi decat in avantajul clientilor, iar cei mai atenti la reduceri se pot bucura de o reducere mare la un smartphone high-end.

Electronicele si electrocasnicele vor aduce si de Black Friday 2018 cei mai mult bani pentru magazine, desi in acest an ofertele se anunta foarte tentante nu doar la smartphone-uri, laptopuri sau Smart TV-uri, ci si la alte categorii, precum fashion, dar magazinele online de fashion au de trecut un mare test, cel al rezistentei site-urilor, nici unul dintre ele nu au trecut acest examen in anii anteriori, indiferent daca vorbim de un magazin online mai mare sau mai mic.


Alte articole despre Black Friday:



Inscrie-te la newsletter!

Lasa-ne emailul tau si vei afla primul reducerile si promotiile
de Black Friday 2018

Copyright © 2012-2018 Black-Friday-Romania.ro