Black Friday Romania

Cand este Black Friday 2018 in Romania? Istoria Black Friday Romania.

Postat de Black Friday Romania

cand este black friday 2014.jpg

Cred ca deja stiti ce inseamna Black Friday. Daca inca nu ati auzit de Black Friday, ei bine, trebuie sa stiti ca este o campanie ce se desfasoara in majoritatea tarilor dezvoltate din lume. In Vinerea Neagra magazinele care intra in campanie ofera reduceri foarte mari de pret la mii de produse. Astfel ca, daca vanezi un laptop de multa vreme, dar pretul acestuia a ramas intact pentru prea mult timp, ei bine, trebuie sa stii ca de Black Friday vei avea marea sansa sa il achizitionezi la un pret mult mai mic. Bineinteles, datorita marilor reduceri de pret la sute de produse, vei avea sansa sa achizitionezi un laptop mult mai bun, la un pret mai mic decat ai fi dat pe laptopul dorit de ceva timp. De aceea e bine sa analizezi bine mai multe produse si mai multe preturi inainte de a adauga un produs in cos si de a finaliza comanda.

Black Friday a inceput in SUA. La inceput reprezenta startul reducerilor de pret la produsele de sezon, cum ar fi imbracamintea de iarna, dar si a cadourilor pentru cei dragi care sa fie oferite in perioada sarbatorilor de iarna. Dar, cu timpul promotiile s-au intins in mai multe domenii, Black Friday fiind o campanie implementata chiar si de catre supermarket-uri. Atat in SUA, dar si in Romania.

Black Friday 2011 – startul nebuniei generale in Romania
Emag si Flanco au fost primele mari magazine online (Flanco si in mod fizic) care au adus acest concept in Romania. Se poate spune ca e tarziu, dar ceea ce trebuie remarcat este faptul ca un magazin online a avut curajul sa implementeze o astfel de campanie. Nu un magazin fizic, nu un lant cunoscut de supermarket-uri. Semn ca in online lucrurile se misca mult mai repede, si, foarte important, se misca cu un plus de curaj. Pe internet treburile se schimba mult mai des, iar daca nu vii cu ceva nou, poti fi usor dat la o parte.

Chiar daca abia in 2011 a avut loc prima editie, nu se poate spune ca a fost un esec. Chiar daca publicitatea nu a fost una evidenta, chiar daca nu s-au cheltuit sume imense pe spoturi publicitare, cei care erau atunci activi in mediul online au reusit sa faca cunoscuta ziua marilor reduceri. Emag a avut vanzari de 8 milioane de euro, iar suma aceasta a fost mult peste asteptarile companiei. Si intr-un fel e bine, pentru ca daca s-ar fi avantat spre sume exorbitante, a doua editie nu ar fi fost tratata cu seriozitate, asa, asteptarile au crescut putin cate putin, ca in 2018 recordurile de vanzari sa fie de-a dreptul impresionante nu doar pentru retaileri, cat mai ales pentru cei din afara domeniului sau pentru cei pasionati de domeniul vanzarilor online sau de internet la modul general.

50 000 de comenzi, peste 8 milioane de euro vanzari, acestea au fost in mare numerele care au dus la realizarea unei imagini extrem de benefice a ceea ce este si astazi Black Friday, imagine benefica magazinelor online, bineinteles.

Black Friday 2018 – anul in care numarul magazinelor inscrise in competitie a crescut
Cand unul se lauda cu realizarile lui, mai multi ii urmeaza exemplu, iar aceasta nu poate decat sa ne bucure, pe noi, clientii magazinelor online. Black Friday 2018 a avut loc in Romania la data de 25 noiembrie, o data anuntata din timp si care a ramas fixa pentru toate magazinele atat online, cat si fizice.

2018 a fost anul in care pisica neagra de la Emag a aparut mai rar, semn ca acestia au observat numarul mare de vizitatori de la prima editie, astfel ca si-au sporit resursele, pentru ca site-ul sa nu mai fie cazut. Din pacate, a mers destul de greu in unele momente ale zilei. Mai exact, atunci cand s-a dat startul nebuniei reducerilor si atunci cand au anuntat pe FB sau prin newsletter ca au urcat produse noi cu reduceri de pret sau ca au readus in stoc produsele la care deja se epuizasera stocul initial.

Iar vanzarile au continuat sa fie foarte mari. Emag a anuntat la sfarsitul campaniei ca a realizat vanzari de peste 10 milioane de euro, celelalte magazine fiind mai rezervate in ceea ce priveste suma stransa dupa prima campanie de genul realizata de catre ei. Totusi, daca luam la general, compania Altex, care dispune si de un lant de magazine fizice, a raportat vanzari de peste 15 milioane de euro, suma cumulata cu vanzarile si din cele doua magazine online detinute, Altex.ro si MediaGalaxy. Semn ca vanzarile in magazinele fizice sunt inca foarte importante si ca in mediul online mai e loc de crescut.

Black Friday 2018 – anul incertitudinii, dar a unor noi recorduri de vanzari
In mod normal, data la care ar fi trebuit sa fie organizata campania Vinerea Neagra a preturilor era 25 noiembrie, dar pentru ca ar fi cazut mult prea aproape de Ziua Nationala a Romaniei, zi in care nu se munceste, aceasta a fost decalata cu o saptamana, astfel ca startul reducerilor in mediul online s-a dat pe 22 noiembrie. Zeci de magazine online au taiat preturile la sute de produse. A fost prima campanie la care numarul de produse din gama superioara au fost la reducere de pret, inainte mergandu-se pe reduceri la produse care fie erau depasite tehnologic, fie nu mai erau de interes. Dar ceva s-a schimbat, iar iPhone-urile sau iPad-urile au fost incluse in cataloagele de reduceri. In plus, Emag a venit cu o noutate, a vandut pentru prima data masini. Semn ca in online se poate vinde orice, daca este la un pret foarte bun.

Nu mai trebuie amintit faptul ca vanzarile magazinelor online au depasit cu mult cotele atinse cu un an in urma, iar acest lucru a fost realizat si datorita investitiilor in servere puternice, care au reusit sa faca fata valului de vizitatori. Desi multi s-au aratat nemultumiti de aceasta schimbare, se pare totusi ca nemultumirea le-a trecut cand au vazut micsorarile de preturi realizate, astfel ca au scos bani din portofel pentru a-si cumpara cele necesare la preturi mult mai mici.

Black Friday 2018 – e momentul ca magazinele online sa confirme ca au invatat din trecut
Cum era deja de asteptat, si in acest an magazinele online nu vor respecta traditia impusa de catre americani, ca Black Friday 2018 sa aiba loc in ultima vineri din luna noiembrie, ci vor fura startul, evenimentul fiind anuntat deja de cativa retaileri. Data la care romanii pot cumpara produse cu preturi mult mai mici este 25 noiembrie 2018.

Daca anul trecut multi s-au vazut revoltati de schimbarea zilei de reduceri, in cele din urma au inteles ca a fost in beneficiul lor, caci magazinele au putut sa-si respecte termenele de livrare a produselor. Daca s-ar fi tinut in ultima vinere din an, ar fi cazut mult prea aproape de 1 decembrie, astfel ca firmele de curierat nu ar fi avut cum sa livreze coletele catre clienti. Din acelasi considerent si in acest an ziua cu cele mai mari reduceri din an va avea loc cu o saptamana mai devreme decat e traditia peste ocean. In SUA si in celelalte tari participante e simplu sa se respecte data traditionala, caci pentru ei nu reprezinta nimic prima zi din decembrie, dar pentru romani e Ziua Nationala, astfel ca e zi libera pentru mai toti, chiar si pentru angajatii magazinelor online sau a curierilor.

Daca anul trecut marile magazinle de pe internet au trecut testul, in special Emag si Altex, cu mici probleme in start pentru cel de-al doilea, anul acesta si celelalte magazine importante de pe internet promit ca vor fi sus din start si pana in momentul in care vor opri campania de reduceri.

Nici unul dintre comercianti nu a dat vreun indiciu asupra surprizelor pe care le pregatesc clientilor, dar cu siguranta cei mai importanti retaileri ne vor surprinde din nou. Poate iar cu un iPhone 5S la doar 2000 lei sau poate cu un iPad la vreo 1000 lei, preturi decente, avand in vedere suma de la care porneste vanzarea acestor gadgeturi in momentul in care sunt lansate.

Mai ramane sa ne asteptam la o a doua serie de reduceri, un fel de mini Black Friday 2018 in ulrima vinere din luna, dar atunci cu siguranta produsele care vor avea reduceri vor fi mult mai putine, iar taierile de pret nu vor mai fi atat de rasunatoare. Sunt mici sanse sa cumperi un iPhone 5S de doua ori in interval de o saptamana la un pret de 2000 lei. Dar, de ce sa nu speram la surprize.

Pana la startul campaniei de Black Friday 2018 mai este foarte putin timp, astfel ca, daca iti doresti un laptop cu i7 si placa grafica HD, poate un Smart TV Full HD de mari dimensiuni sau poate vrei sa iti reinoiesti garderoba cu obiecte vestimentare de iarna, sfatul nostru este sa amani achizitia acestora si sa astepti ziua de 25 noiembrie. Sigur vei gasi ceea ce iti doresti la un pret mai mic. Poate chiar mai mic decat te-ai fi asteptat.

Spor la cumparaturi!


Alte articole despre Cand este Black Friday 2018:



Inscrie-te la newsletter!

Lasa-ne emailul tau si vei afla primul reducerile si promotiile
de Black Friday 2018

Copyright © 2012-2018 Black-Friday-Romania.ro