Black Friday Romania

Black Friday de vara, Black Friday de primavara sau Black Friday de toamna?

Postat de Black Friday Romania

black friday.jpg

Este o intrebare care in SUA nu exista, pentru ca exista un singur Black Friday, cel de la sfarsitul lunii noiembrie. Bineinteles, si acolo exista reduceri de pret in mai multe prioade ale anului, dar pentru aceasta exista denumiri distincte. Dar oare sa fie chiar atat de importnata aceasta denumire? Traim vremurile in care detaliile minimaliste fac diferenta. iPhone a fost intotdeauna mult mai apreciat pentru simplitate sa, pentru eleganta lui, pentru ca daca ai un iPhone in mana simti o placere aparte, fata de un Samsung din plastic. Aliajul metalic versus plasticul sunt detalii care fac diferenta. A inteles in cele din urma si Samsung si acum vand si ei smartphone-uri din aliaj metalic.

La fel sta situatia si in cadrul acestor campanii. Black Friday de primavara, Black Friday de vara si Black Friday de toamna, care, de fapt, toate se transforma in Black Weekend-uri cu reduceri de pret la sute de produse. Sa fie chiar atat de important sub ce denumire se desfasoara o campanie de reduceri? Sa fie romanul atat e pretentios incat sa nu cumpere un produs vandut cu o mare reducere de pret doar pentru ca se vinde in cadrul unei campanii denumite Black Friday de vara sau primavara?

Poate ca da sau poate ca nu. Desi are ceva de obiectat, cand vede un iPhone 5S la 2 000 lei in loc de 2 800 lei, nu face altceva decat sa-l adauge in cos si sa finalizeze comanda, ca apoi sa se laude ca a cumparat produsul cu cel mai bun pret de pe piata si ca a fost inteligent pentru ca a asteptat o asemenea reducere.

Black Easter la Evomag, Black Friday de primavara la Altex
Cuvantul black pare sa fi avut un impact atat de mare in mesajele de comunicare ale magazinelor din Romania incat campaniile promotionale nu pot denumite altfel decat cu Black plus inca ceva. Evomag a incercat o campanie de Pasti, punand mult accent pe faptul ca iepurasul vine cu reduceri de pret, numai ca iepurasul in Romania nu este atat de popular ca in strainatate. Black Easter Friday a fost campania in care reducerea de pret cea mai mare a fost de 50%, un procent care nu impresioneaza atat de mult cum ar fi un 80% discount anuntat de Emag de Black Friday 2013 sau 15 000 lei reducere la un televizor 4K, promotie anuntata de Altex. Au existat smartphone-uri ce se s-au vandut cu doar 369 lei, roboti de bucatarie cu doar 249 lei sau televizoare de la doar 999 lei. Black Easter a avut loc in Vinerea mare, pe 13 aprilie, o data nu tocmai ok pentru cumparaturi, cand multi dintre cei interesati erau cu gandul la sarbatorile pascale.

O miscare mai inteligenta au facut-o cei de la Altex, atunci cand au organizat un Black Friday de primavara, prima zi de reduceri avand loc chiar de 1 mai, cand majoritatea oamenilor din campul muncii au liber, iar inainte de a pleca la un gratar sau la mare au avut posibilitatea de a-si cumpara si un smartphone nou la un pret mult mai mic, poate chiar si un aspirator Bosch la doar 300 lei in loc de 500 lei. Black Friday de Primavara s-a organizat in perioadda 1-4 mai si s-a desfasurat atat in magazinele fizice Altex si Media Galaxy, cat si pe magazinele online. Au fost cateva reduceri extrem de interesante, precum iPad mini la doar 999 lei, televizoare Samsung la doar 1000 lei, sau un mouse Logitech Zone Touch la doar 65 lei in loc de 229 lei. Daca Evomag a anuntat reduceri maxime de 50%, Altex a mers mai departe, iar reducerile maxime au fost de pana la 60%. Iar reducerile masive s-au vazut si in rezultatele anuntate de catre Altex. Daca de Black Friday 2013, vanzarile au fost de 15 milioane de euro, de Black Friday de Primavara 2018, Altex a anuntat vanzari de 6.5 milioane euro. Mult mai putin, dar foarte mult in acelasi timp, avand in vedere ca a fost singurul magazin care a avut reduceri, iar impactul mediatic nu a fost acelasi ca la Black Friday de toamna.

Black Friday de vara – Emag vine cu revolutia preturilor, Altex cu Noaptea Devoratorilor de preturi
Altex a continuat si in vara campaniile promotionale, iar Emag au venit si ei in intampinare cu Revolutia preturilor. Revolutia preturilor de vara a avut loc in perioada 25-27 iunie, fiind o campanie foarte mediatizata atat in mediul online, cat si in cel TV sau offline. Asa cum era de asteptat, Emag a mai inclus uneori in campania de promovare a evenimentului si denumirea de Black Friday de Vara, pentru ca da bine la public. Din nou au venit cu tablete la doar 99 lei, cu smartphone-uri la 199 lei, cat si combine frigorifice la doar 799 lei. Revolutia pretuilor a adus reduceri maxime de 95%, de mentionat ca reducerile foarte mari au fost la carti sau la produse cu un pret oricum foarte mic. Asa cum aveau ei sa noteze, au vandut produse de peste 7 milioane lei in doar primele 5 ore, peste 2 000 de tablete la 99 lei, iar peste 40 000 vizitatori au fost in prima jumatate a zilei pe site-ul Emag. Vanzarile totale in cele 3 zile de reduceri s-au ridicat la aproximativ 30 milioane lei. Probabil vanzarile nu au fost cele asteptate, Emag refuzand a se lauda foarte mult cu ele.

Dupa Black Friday de primavara, asa cum era de asteptat, cei de la Altex au organizat si un Black Friday de vara. Aceasta campanie a avut loc in perioada 14-17 august iar cele mai importante reduceri au fost la HTC One M8 si Kindle Paperwhite, stocurile pentru aceste doua produse epuizandu-se in doar cateva minute. 1 200 lei pentru un MacBook Pro a mai atras atentia, cat si o reducere de 410 lei la un iPad mini de 16 Gb.

Dupa Black Friday de vara Altex a creat Noaptea Devoratorilor de preturi care se pare ca a devenit o traditie. La un interval de doua saptamani, Altex realizeaza doar pe site o campanie promotionala ce tine doar o noapte. A inceput la ora 22, ca mai apoi ora de start sa se dea la 20, iar ultimul NDP s-a deschis la 18. O data cu ora inapoi, oare urmatoarea noapte de reduceri va incepe la 16?

Black Friday de toamna – un start bun pentru Black Friday-ul din noiembrie
Poate si pentru ca Altex vine cu atat de multe zile de reduceri, Emag a tinut ca septembrie sa fie luna in care ei sa acapareze atentia. Astfel ca Black Friday-ul de inceput de toamna s-a tinut in perioada 23 – 25 septembrie si a venit cu reduceri de pret de pana la 50%. Revolutia preturilor 2 la Emag s-a bazat mult si pe faptul ca studentii se intorc la facultate, astfel ca tabletele, televizoarele de mici dimensiuni sau laptopurile au primit cele mai mari reduceri de pret.
Si daca perioada de reduceri din septembrie nu ar fi fost de ajuns, Emag a venit si in octombrie cu o alta campanie promotionala, Oktoberfest, festivalul promotiilor tari. Oktoberfest a tinut intre 14-27 octombrie si a tinut atat de multe zile pentru ca au fost reduceri pe categorii. Una-doua zile pentru laptopuri si ultrabook-uri, alta zi pentru televizoare, o zi pentru smartphone-uri si un weekend intreg pentru casa, petshop si auto.

In tot acest timp competitorul direct, Altex a sarbatorit 22 de ani, astfel ca in perioada 21 – 26 octombrie a avut reduceri de pret la sute de produse, vedeta fiind Apple iPhone 6 care a beneficiat de o reducere de pret de 260 lei.

Black Friday de noiembrie in umbra?
Cu atat de multe campanii promotionale, cu Black Easter Friday, cu Black Friday de primavara si Black Friday de Vara, cu Revolutia preturilor si Noaptea Devoratorilor de preturi, cu Oktoberfest si Zilele Altex, clasicul Black Friday din noiembrie oare va mai starni acelasi interes? Oare clientii nu se asteapta deja ca in orice zi in care intra pe un magazin online sa gaseasca sute de produse cu mari reduceri de pret?

Toata aceasta pleiada de campanii sa fie in avantajul magazinelor online? Avantajul clientilor se vede cu ochiul liber, acestia reusind sa cumpere produse de top la preturi din ce in ce mai mici. Un lucru este clar insa pentru magazinele online sau fizice, Black Friday 2018 trebuie sa vina cu mari reduceri de pret la produse de top. Degeaba va fi vandut din nou iPhone 5S la 2000 lei, daca iPhone 6 va continua sa fie 3 800 lei, clientii cu siguranta vor astepta un pret de aproximativ 3 500 lei sau chiar mai mic.

In aceasta multitudine de campanii, magazinele online trebuie sa impresioneze, trebuie sa creasca numarul de produse de top care sa se vanda cu preturi cu mult reduse. Clientii nu se mai multumesc cu o reducere de 100 lei, se pland si de reduceri de 500 lei la televizoare care costa 3000 lei, desi 500 lei nu sunt de ici de colo. Black Friday 2018 va fi cu siguranta interesant, pentru ca magazinele online au ridicat stacheta, iar clientii au acum asteptari mult mai mari.


Alte articole despre Black Friday:



Inscrie-te la newsletter!

Lasa-ne emailul tau si vei afla primul reducerile si promotiile
de Black Friday 2018

Copyright © 2012-2018 Black-Friday-Romania.ro